A TÁMOP 3.1.5 pályázat célja:
Olyan
szakmai, szakértői területekre készítik fel a közoktatási intézményekben
dolgozó pedagógusokat, amelyek a fejlesztések implementációs
folyamatait támogatják, illetve a már módosított pedagógiai programok
hatékony, minőségi megvalósítását garantálják.
Megvalósítandó terv:
A pályázat keretében támogatható
olyan pedagógusokoklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzése a
felsőoktatás rendszerében, akik a pedagógus munkakör ellátására
feljogosító első szakképzettségüket legalább 10 éve szerezték meg,
éspedagógus munkakörben állnak a pályázó intézmény alkalmazásában.
A képzéseken való részvétel esetén a képzés idejére, de legfeljebb 4
félévre (20 hónap, szorgalmi időszak+ vizsgaidőszak) a pedagógusok a
következőkre jogosultak:
- helyettesítésük díjára
- a képzéssel kapcsolatos költségeinek megtérítésére:
- képzés költségtérítése
- jelentkezési díj
- tankönyv és jegyzetvásárlás (Kizárólag a képzéshez szorosan kapcsolódó tankönyvek és jegyzetek vásárlása támogatható.)
- tanulmányi kötelezettségek teljesítéséhez kapcsolódó útiköltség
- szállásköltség
A pályázat tehát, nagyban hozzájárul a tanár továbbképzési tervünk
megvalósításához. Kiaknázási lehetősége főleg jelen gazdasági helyzetben
elengedhetetlen, hiszen a továbbképzési normatíva csökken.
Támogatási összeg:12.000.000 Ft
Fenntarthatóság:
Az elvégzendő képzések segítik az oktatás minőségének javulását:
-> Család-és gyermekvédő tanár mesterképzésben
részt vevő kolléganő (intézményünk jelenlegi Gyermekvédelmi felelőse)
rendkívüli érzékenységgel bír a hátrányos és veszélyeztetett helyzetű
gyermekek problémáira. Szükséges a képzés megszerzése, mivel a mai
iskolarendszer egyik leglényegesebb területe a gyermek-és családvédelem.
-> Az egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzés
célja olyan szakember képzése, aki elméleti, módszertani és gyakorlati
tudása birtokában kész és képes promóciós és prevenciós munka
folytatására a mentálhigiéné és egészségfejlesztés területén.
-> Pedagógiai értékelés és mérés tanár mesterképzés birtokában kolléganőnk képessé válik mérések lebonyolítására, azok eredményeinek értelmezésére.
Ez azért is fontos, mert hazánkban jelenleg nincs olyan típusú
pedagógiai mérőrendszer, amely a tanulásban akadályozott tanulók iskolai
tanulásához szükséges alapkészségeit mérné. Így nem kaphatunk képet az
enyhén értelmileg sérült tanulók valódi teljesítményeiről, az oktatási
módszerek megfelelőségéről, a fejlesztési tervek helyességéről és az
iskolák közötti átjárhatóságnak sem kedvez.
->Játék-és szabadidő szervező tanár mesterképzés,
melynek célja a tanórán kívüli tevékenységek, a szabadidő hasznos
eltöltésének szervezése, a tanórán alkalmazható játékfajták
megismertetése, alkalmazása.
Ez a pályázat illeszkedik a már korábban elnyert TÁMOP 3.1.6.
pályázathoz, aminek köszönhetően Egységes Gyógypedagógiai Módszertani
Intézményként kifejlesztésre kerülnek, illetve bővítésre azok a szakmai
kompetenciák, szolgáltatások, melyek elengedhetetlenül szükségesek az
innovatív iskolák számára az inkluzív nevelés bevezetéséhez.
Képzésbe bevont pedagógusok:
Ivákné Ádám Andrea -> Család-és gyermekvédő tanár mesterképzésre és Játék-és szabadidő szervező tanár mesterképzésre
Szabó Enikő-> Egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzésre
Takács Ilona-> Pedagógiai értékelés és mérés tanár mesterképzésre
