TÁMOP 3.1.5.

 
A TÁMOP 3.1.5 pályázat célja:
 Olyan szakmai, szakértői területekre készítik fel a közoktatási intézményekben dolgozó pedagógusokat, amelyek a fejlesztések implementációs folyamatait támogatják, illetve a már módosított pedagógiai programok hatékony, minőségi megvalósítását garantálják.
 
Megvalósítandó terv:
 A pályázat keretében támogatható olyan pedagógusokoklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzése a felsőoktatás rendszerében, akik a pedagógus munkakör ellátására feljogosító első szakképzettségüket legalább 10 éve szerezték meg, éspedagógus munkakörben állnak a pályázó intézmény alkalmazásában.
 
A képzéseken való részvétel esetén a képzés idejére, de legfeljebb 4 félévre (20 hónap, szorgalmi időszak+ vizsgaidőszak) a pedagógusok a következőkre jogosultak:
- helyettesítésük díjára
- a képzéssel kapcsolatos költségeinek megtérítésére:
  •   képzés költségtérítése
  •   jelentkezési díj
  •   tankönyv és jegyzetvásárlás (Kizárólag a képzéshez szorosan kapcsolódó tankönyvek és jegyzetek vásárlása támogatható.)
  •   tanulmányi kötelezettségek teljesítéséhez kapcsolódó útiköltség
  •   szállásköltség
 
A pályázat tehát, nagyban hozzájárul a tanár továbbképzési tervünk megvalósításához. Kiaknázási lehetősége főleg jelen gazdasági helyzetben elengedhetetlen, hiszen a továbbképzési normatíva csökken.
Támogatási összeg:12.000.000 Ft

Fenntarthatóság:
Az elvégzendő képzések segítik az oktatás minőségének javulását:
-> Család-és gyermekvédő tanár mesterképzésben részt vevő kolléganő (intézményünk jelenlegi Gyermekvédelmi felelőse) rendkívüli érzékenységgel bír a hátrányos és veszélyeztetett helyzetű gyermekek problémáira. Szükséges a képzés megszerzése, mivel a mai iskolarendszer egyik leglényegesebb területe a gyermek-és családvédelem.
-> Az egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzés célja olyan szakember képzése, aki elméleti, módszertani és gyakorlati tudása birtokában kész és képes promóciós és prevenciós munka folytatására a mentálhigiéné és egészségfejlesztés területén.
-> Pedagógiai értékelés és mérés tanár mesterképzés birtokában kolléganőnk képessé válik mérések lebonyolítására, azok eredményeinek értelmezésére.
Ez azért is fontos, mert hazánkban jelenleg nincs olyan típusú pedagógiai mérőrendszer, amely a tanulásban akadályozott tanulók iskolai tanulásához szükséges alapkészségeit mérné. Így nem kaphatunk képet az enyhén értelmileg sérült tanulók valódi teljesítményeiről, az oktatási módszerek megfelelőségéről, a fejlesztési tervek helyességéről és az iskolák közötti átjárhatóságnak sem kedvez.
->Játék-és szabadidő szervező tanár mesterképzés, melynek célja a tanórán kívüli tevékenységek, a szabadidő hasznos eltöltésének szervezése, a tanórán alkalmazható játékfajták megismertetése, alkalmazása.
Ez a pályázat illeszkedik a már korábban elnyert TÁMOP 3.1.6. pályázathoz, aminek köszönhetően Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményként kifejlesztésre kerülnek, illetve bővítésre azok a szakmai kompetenciák, szolgáltatások, melyek elengedhetetlenül szükségesek az innovatív iskolák számára az inkluzív nevelés bevezetéséhez.
 
Képzésbe bevont pedagógusok: 
Ivákné Ádám Andrea -> Család-és gyermekvédő tanár mesterképzésre és Játék-és szabadidő szervező tanár mesterképzésre
Szabó Enikő-> Egészségfejlesztő mentálhigiéné szakirányú továbbképzésre
Takács Ilona-> Pedagógiai értékelés és mérés tanár mesterképzésre